استفاده از آمونیاک سردخانه به جای گازوئیل

گزارشی که در آگوست گذشته توسط Haldor Topsoe، یک شرکت فناوری تولید آمونیاک و سایر شرکت‌ها گردآوری شد، به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره کرد. آمونیاک سردخانه چگالی انرژی بالاتری دارد، 12.7 MJ/L، حتی از هیدروژن مایع، در 8.5 MJ/L. هیدروژن مایع باید در شرایط برودتی 253- درجه سانتیگراد ذخیره شود، در حالی که آمونیاک را می توان در دمای 33- درجه سانتیگراد با انرژی بسیار کمتر ذخیره کرد. و آمونیاک، اگرچه خطرناک است، اما بسیار کمتر از هیدروژن قابل اشتعال است.

علاوه بر این، به لطف یک قرن استفاده از آمونیاک در کشاورزی، زیرساخت وسیع آمونیاک در حال حاضر وجود دارد در سراسر جهان، سالانه حدود 180 میلیون تن آمونیاک تولید می شود و 120 بندر مجهز به پایانه های آمونیاک هستند.
اما چرخش تمام این زیرساخت ها به سمت سوخت های سازگار با محیط زیست زمان می برد تا سال گذشته، اکثر پروژه‌های آمونیاک سبز پیشنهادی کوچک بودند، ده‌ها هزار تن متریک به جای نیم میلیون تن متریک در سال یا بیشتر، که یک کارخانه آمونیاک معمولی تولید می‌کند.

چندین پروژه تحت حمایت دولت در استرالیا هستند به عنوان مثال، شرکت کود ساز نروژی یارا قصد دارد در کارخانه خود در پیلبارا، الکترولایزرهایی برای تولید 3500 تن آمونیاک سبز در سال نصب کند و سازندگان مواد منفجره نیترات آمونیوم Dyno Nobel و Queensland Nitrates به ترتیب در حال مطالعه 9000 و 20000 تن آمونیاک سبز هستند. . برنامه های آزمایشی نیز در نیوزلند و شیلی در حال انجام است.

لازم به ذکر می باشد که چندین پروژه بسیار بزرگتر در سال گذشته اعلام شد. جاه طلبانه ترین آنها در عربستان سعودی است. این پروژه 5 میلیارد دلاری با مشارکت شرکت آمریکایی Air Products and Chemicals، شرکت محلی ACWA Power و NEOM، توسعه دهنده ای است که شهری بدون کربن در عربستان سعودی ایجاد می کند.

بیش از 75 درصد آمونیاک تولید شده در بخش کشاورزی به عنوان کود استفاده می شود آمونیاک همچنین می تواند به عنوان یک سیال عامل در چرخه تبرید استفاده شو. کاربرد رایج دیگر آمونیاک در محلول های تمیز کننده خانگی است شکل 1 میزان آمونیاک تولید شده در سراسر جهان را نشان می دهد داده های شکل 1 بین سال های 1945 و 2017 (به عنوان خط آبی) از مرجع 6 به دست آمده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.