خوردن بیش از اندازه چای زرین سیلان موجب سکته قلبی می شود

برخی مطالعات نشان می دهد که کافئین و کاتچین، نوعی پلی فنول، موجود در چای زرین سیلان ممکن است به کاهش وزن کمک کند به نظر نمی رسد چای سبز بدون کافئین نتایج یکسانی داشته باشد.

اگرچه تحقیقات در مورد چای سبز کافئین دار امیدوارکننده به نظر می رسد، اما هنوز سوالات بی پاسخ زیادی وجود دارد به علاوه، نتایج حداقل بوده است – تنها یک تا دو پوند کاهش وزن اضافی.

همچنین توجه داشته باشید، تحقیقات برای حمایت از طیف گسترده ای از محصولات چای گیاهی که برای کاهش وزن تبلیغ می شوند وجود ندارد و بسته به مواد تشکیل دهنده آنها می توانند مضر باشند.

مزایای ظاهری چای برای سلامتی

مواد طبیعی به نام پلی فنول ها هم در چای های کافئین دار و هم در چای های گیاهی یافت می شوند این مواد آنتی اکسیدان هستند، ترکیباتی که ممکن است به کاهش خطر برخی بیماری های مزمن کمک کنند.

در طی فرآوری، برخی از پلی فنول های چای از بین می روند بنابراین، پودرهای چای، چای های بدون کافئین و نوشیدنی های چای بطری شده ممکن است مزایای سلامتی یکسانی نداشته باشند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که چای سبز در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر، آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

مصرف کنندگان چای ممکن است به حفظ سلامت قلبشان کمک کنند برخی تحقیقات کاهش خطر بیماری قلبی را در افرادی که به طور منظم چای سبز یا سیاه می نوشند نشان داده است.

اگرچه یافته ها از نظر تأثیر چای بر کاهش کلسترول و فشار خون متفاوت بوده است.

تحقیقات مربوط به دیابت کمتر واضح است برخی از مطالعات نشان می دهد که کاتچین موجود در چای سبز ممکن است به کنترل قند خون کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد با این حال، این یافته‌ها عمدتاً بر اساس شیوه‌های سایر کشورها بوده و در کارآزمایی‌های بالینی تکرار نشده‌اند.

محققان همچنین در حال ارزیابی هستند که آیا دمنوش های گیاهی نعناع و بابونه نقشی در پیشگیری از دیابت دارند یا خیر. تحقیقات بیشتری در مورد مقدار چای و نوع چای مورد نیاز است، به خصوص که برخی از نتایج شامل چای به شکل مکمل به جای نوشیدنی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.