رنگ اکریلیک وستا که در صنعت نساجی استفاده می شود

رنگ اکریلیک وستا که در صنعت نساجی استفاده می شود، مقدار زیادی آب را آلوده می کند.

رنگ های نساجی محکم به پارچه نمی چسبند و به عنوان پساب به محیط آبی تخلیه می شوند.

در نتیجه تخلیه مداوم فاضلاب تعداد زیادی از صنایع نساجی بدون تصفیه قبلی، پیامدهای منفی قابل توجهی بر محیط زیست و سلامت انسان دارد.

رنگ‌های نساجی زیستگاه‌های آبی را آلوده می‌کنند و می‌توانند برای موجودات آبزی سمی باشند که ممکن است وارد زنجیره غذایی شوند.

این بررسی اثرات رنگ ترافیکی ماندگار نساجی را بر بدنه‌های آبی، فلور آبزیان و سلامت انسان مورد بحث قرار می‌دهد.

رنگ‌های نساجی با افزایش تقاضای اکسیژن بیوشیمیایی و شیمیایی، اختلال در فتوسنتز، مهار رشد گیاه، ورود به زنجیره غذایی، ایجاد مقاومت و تجمع زیستی، و بالقوه افزایش سمیت، جهش‌زایی و سرطان‌زایی، کیفیت زیبایی بدن آب را کاهش می‌دهند.

بنابراین، پساب های حاوی رنگ روغنی مات باید به طور موثر با استفاده از فناوری های سازگار با محیط زیست تصفیه شوند تا از اثرات منفی بر محیط زیست، سلامت انسان و منابع آب طبیعی جلوگیری شود.

این بررسی جدیدترین فناوری‌هایی را که معمولاً برای حذف رنگ از پساب نساجی استفاده می‌شوند، با تمرکز بر مزایا و معایب این رویکردهای مختلف مقایسه می‌کند.

انتظار می‌رود که این بررسی علاقه زیادی را در میان جامعه تحقیقاتی که مایل به مبارزه با خطر گسترده آلاینده‌های آلی سمی تولید شده توسط صنایع نساجی هستند، برانگیزد.

در حال حاضر آلودگی آب به دلیل ناتوانی صنایع نساجی در دفع صحیح پساب های خود یکی از چالش های عمده ای است که کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

صنایع نساجی سهم عمده ای در اقتصاد جهانی و آلودگی محیط زیست در بسیاری از کشورها از جمله چین و مصب رودخانه های آفریقای جنوبی دارند.

فاضلاب حاوی رنگ سرد ترافیکی یک آلوده‌کننده مهم محیط زیست است که بر سلامت انسان نیز تأثیر می‌گذارد، زیرا صنایع نساجی مقادیر زیادی فاضلاب بسیار رنگی حاوی طیف متنوعی از آلاینده‌های پایدار تولید می‌کنند.

سالانه حدود 7 × 107 تن رنگ مصنوعی در سراسر جهان تولید می شود که بیش از 10000 تن از این رنگ ها توسط صنایع نساجی استفاده می شود.

  • منابع:
    1. A critical review on the treatment of dye-containing wastewater
  • تبلیغات: 
    1. ماهی سالمون که از اقیانوس تا ایران شنا می کنند!
    2. بدترین اتفاقی که در لحظه تماشای فوتبال می افتد!!!
    3. مشاهده عقربی که پرواز کرد!
    4. نبات می تواند رنگ خون را تغییر دهد

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.