کاهش ناگهانی قیمت ادوات کشاورزی کودپاش همه را شگفت زده کرد

در صورت استفاده ازادوات کشاورزی کودپاش هرگز تنها نباشید و هنگام تهیه مخلوط آفت کش (با آب یا هر کود آفت کش دیگری و غیره) به کودکان یا افراد دیگری که آگاهی ندارند اجازه ندهید در محل حاضر شوند.

از پوست به خصوص چشم و دهان در برابر تماس با حشره کش محافظت کنیدهمیشه از اسپری حشره کش مایع خودداری کنیدفردی که سمپاشی می کند باید همیشه در جهت باد بایستد.

مطمئن شوید که مقدار مناسب حشره کش استفاده شده استسمپاشی را از لبه پایینی زمین شروع کنید و با انجام این کار در جهت وزش باد، سمپاش همیشه در ناحیه سمپاشی نشده خواهد بود.

هرگز از طریق نازل مسدود دمیدهرگز یک آفت کش استفاده نشده را در مزرعه رها نکنیدهنگامی که سرعت باد بیش از 5 کیلومتر در ساعت است از فرمول رعد و برق استفاده نکنیدهنگامی که سرعت باد بیش از 8 کیلومتر در ساعت است از فرمول آئروسل استفاده نکنیددر اوایل صبح زمانی که گیاه هنوز از شبنم خیس است از فرمولاسیون قوی استفاده کنید.

از فرمول مایع در عصر استفاده کنیدحشره کش هایی که در زمان سمپاشی استفاده نشده اند را دوباره جمع آوری کنید ظرف خالی که قبلا حاوی آفت کش بوده را بسوزانیدهرگز حشره کش را روی تجهیزات نگذاریدلباس محافظ را عوض کنید و تمیز کنیدردیابی مصرف آفت کش ها مانند تاریخ مصرف، مقدار و غیره.

ممنوعیت مجاورت هر شخص یا حیوان در منطقه ای که از حشره کش برای مدت زمان مشخصی استفاده شده است هرگز تجهیزات را در نزدیکی منبع آب آشامیدنی تمیز نکنیدتجهیزات را با آب تمیز کنیداگر سم در مرحله اولیه باشد (معده)بیمار را وادار به استفراغ کنید1-2 قاشق نمک را با معده خالی با نصف لیوان آب بدهید.

انگشت در گلواستفراغ را تا زمانی که برطرف شود ادامه دهید اگر بیمار خود به خود استفراغ می کند، به زور او را وادار به استفراغ نکنید از اهرم های شکمی استفاده کنیداگر بیمار قادر به استفراغ نیست، در چنین شرایطی یک لوله لاستیکی را وارد معده کنید و آن را با آب بشویید تا حشره‌کش خارج شود.

تمام پنجره ها و درها را باز کنید، لباس هایتان را گشاد کنیدبیمار را با پتو بپوشانید تا احساس سرما نکند و محیط اطراف را آرام نگه داریددر صورت مشکل در تنفس، تنفس مصنوعی بدهید اگر حشره‌کش مستقیماً با پوست تماس پیدا کرد، بدن و مو را با صابون بشویید، سپس با الکل بشویید و سپس با آب بشویید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.