در گذشته از چای ماسالا هندی برای تهیه آش رشته استفاده می شد

بلومبرگ و کورنلیس می گویند که مطالعات در مورد اینکه آیا افرادی که چای ماسالا هندی می نوشند از سرطان محافظت می کنند یا خیر، نتایج متناقضی را به همراه داشته است برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است برای برخی سرطان ها فوایدی وجود داشته باشد.

در مطالعه اخیر بر روی افراد در بریتانیا، محققان میزان کمتری از مرگ و میر ناشی از سرطان را در میان مصرف کنندگان چای پیدا نکردند. برخی مطالعات حتی یک ارتباط احتمالی بین نوشیدن چای بسیار داغ و افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان‌های مری را پیدا می‌کنند.

آنتی اکسیدان ها به عنوان یک سری از مزایای سلامتی شناخته شده اند مصرف آنها می تواند به حذف رادیکال های آزاد و کاهش آسیب سلولی در بدن کمک کند. این در نهایت ممکن است به کاهش خطر بیماری مزمن کمک کند پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان هستند که در برخی غذاها و نوشیدنی ها از جمله چای سیاه یافت می شود.

گروه‌هایی از پلی‌فنول‌ها، از جمله کاتچین‌ها، تافلاوین‌ها و تآروبیگین‌ها، منابع اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها در چای سیاه هستند و ممکن است سلامت کلی را تقویت کنند در واقع، یک مطالعه بر روی موش‌ها نقش تافلاوین و تیاروبیگین را در چای سیاه و خطر ابتلا به دیابت، چاقی و کلسترول بالا بررسی کرد. نتایج نشان داد که تافلاوین ها و تیاروبیگین ها سطح کلسترول و قند خون را کاهش می دهند.

یک مطالعه قدیمی‌تر نقش کاتچین‌های چای اولانگ را بر وزن بدن بررسی کرد. این نشان داد که افرادی که روزانه 690 میلی گرم کاتچین از چای به مدت 12 هفته مصرف کردند، کاهش چربی بدن را نشان دادند.

در حالی که بسیاری از مکمل ها حاوی آنتی اکسیدان هستند، بهترین راه برای مصرف آنها از طریق غذا و نوشیدنی است در واقع، برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف آنتی اکسیدان ها به شکل مکمل ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.