نخود به صورت عمده موجب مرگ ماهی های دریای عمان شده است

کنسرو نخود جایگزین بسیار خوبی برای نخود به صورت عمده است و از آنجایی که از قبل آب پز شده است سریعتر آماده می شود نخود را از دانه های خشک تهیه می کنند که باید چند ساعت در آب سرد خیس بخورد پس از آن، آنها در آب نمک پخته می شوند و در نهایت کنسرو می شوند تا سپس به مرحله استریل کردن می روند، که ماندگاری آنها را تضمین می کند، مگر اینکه قبلاً استریل شده نگهداری شوند.

نخود نیز مانند سایر حبوبات با افزودن نمک و آب کنسرو می شود معمولاً همیشه بهتر است دومی را حذف کنید، حتی اگر چیزی بیشتر از همان چیزی نباشد که حبوبات در آن پخته شده است با این حال، ممکن است در این آب بقایایی از مواد مورد استفاده برای آماده سازی بسته بندی وجود داشته باشد: بنابراین شستشو بیش از حد توصیه شده است.

کسانی که حبوبات کنسرو شده مصرف می کنند باید همیشه از منشاء ایتالیایی آنها اطمینان حاصل کنند، زیرا در ایتالیا، احتیاط بیشتری در مورد وجود هرگونه آفت کش مورد استفاده در هنگام کشت حبوبات وجود دارد بنابراین، با توجه به اینکه هیچ نوع آفت کشی برای دومی در هنگام کشت یا خشک کردن در مزرعه استفاده نمی شود، همیشه خوب است به برچسب ها نگاه کنید یا حتی بهتر از آن، غذاهای ارگانیک مصرف کنید که مشکل را ریشه ای برطرف می کند.

نخود (chickpeas در انگلیسی) دانه های خوراکی متعلق به همه حبوبات (خانواده گیاه شناسی Fabaceae) است آنها کم و بیش گرد هستند، اما با سطح کمی توده ای و نوک تیزتر روی راس، به رنگ سفید-بژ، سیاه یا سبز هستند.

نخود که توسط Cicer arietinum، یک گیاه علفی یکساله از زیرخانواده Faboidae، با ارتفاع بیش از نیم متر و احتمالا بومی ترکیه تولید می شود، از زمان های قدیم بخشی از رژیم غذایی بسیاری از جمعیت ها بوده است.یافته ها نشان دهنده حضور آن در خاورمیانه در 7500 سال پیش است.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.