لیو بوون در مقاله “تحقیق در مورد طراحی قابل رشد مبل سلطنتی طوسی کودک” اشاره کرد که طراحی قابل رشد شامل دو معنی است:
رشد شهودی، برای برآوردن نیازهای رشد کودکان، مقیاس مبلمان را می توان آزادانه تنظیم کرد، مانند گسترش طول و عرض.
از نظر عملکردی، می توان آن را با توجه به حالات مختلف زندگی کودکان، مانند زندگی، یادگیری یا دوره های زمانی مانند بازی، گسترش داد و تغییر داد.
شکل را می توان با افزودن، تفریق یا جایگزینی قطعات مبل سلطنتی کلاسیک طوسی با توجه به ترجیح کودک تغییر داد.
طراحی مدولار مثال خوبی است، رشد غیر مستقیم این یک رشد نسبتا نامرئی است که تشخیص مبل سبز سلطنتی آن آسان نیست.
اما این نوع رشد بر تأثیرات جسمی و روانی کودکان تأثیر ظریفی دارد.
اصطلاح «کودک» در کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد به «هر فردی که کمتر از یک سال سن دارد، اشاره دارد مگر اینکه قانون قابل اجرا در مورد او مقرر کرده باشد که سن بلوغ کمتر از 10 سال باشد.
در توسعه روانشناسی، یک ویژگی تحقیقاتی بسیار مهم وجود دارد، یعنی تقسیم سنی.
اکثر روانشناسان موافق هستند که رشد زندگی افراد در گروه های سنی مختلف قوانین متفاوتی را ارائه می دهد، بنابراین روش تحقیق مبتنی بر سن رایج شده است و همچنین دارای منطق علمی مبل استیل سلطنتی است.
رابرت فلدمن روانشناس آمریکایی آن را اینگونه تقسیم می کند: دوره قبل از تولد (لقاح تا تولد)، دوره نوزادی و نوپا (تولد تا 3 سالگی)، پیش دبستانی (3 سال تا 6 سالگی)، دوران کودکی میانی (6 سالگی تا 12 سالگی).
نوجوانی (12 سالگی تا 20 سالگی) و اوایل بزرگسالی (20 سالگی تا 40 سالگی)، میانسالی (40 سالگی تا 60 سالگی) و اواخر بزرگسالی (60 سالگی تا مرگ)
- منابع:
- تبلیغات: