دختری در هند که شیشه سکوریت 15 میل را می خورد

شیشه سکوریت 15 میل به عنوان شیشه مقاوم شناخته می شود این شیشه چهار تا پنج برابر قوی تر از آنیلد گلس با همان اندازه و ضخامت است و در برابر هر نوع شکستگی حرارتی مقاوم است.

شیشه سکوریت زمانی تشکیل می شود که شیشه آنیل شده از طریق فرآیند حرارتی و شیمیایی تلطیف شود شیشه آنیل شده از یک کوره با دمای 700 درجه فارنهایت عبور داده می شود و سپس به سرعت سرد می شود، در نتیجه سطح بیرونی شیشه به حالت فشرده می رود و سطح داخلی شیشه به سمت کشش می رود خواص فیزیکی شیشه شامل رنگ، شفافیت، انتقال نور و ترکیب شیمیایی بدون تغییر باقی می ماند.

هنگامی که شیشه سفت شده شکسته می شود، قطعات کوچکی را تشکیل می دهد که به جای تکه های شیشه بزرگ، کمتر به کسی آسیب می رساند.

شیشه

شیشه های سخت شده در مناطقی که خطر تماس و شکستگی بالایی وجود دارد کاربرد دارد در دیوارهای پرده ای، پانل های بزرگ شیشه پنجره، درب های بدون قاب، شیشه های جلو و عقب خودروها استفاده می شود.

عیب اصلی شیشه سکوریت این است که وقتی شیشه سفت شد نمی توان روی آن دوباره کار کرد، تمام سوراخ های مورد نیاز باید حفر شوند یا قبل از فرآیند تمپر کردن، اندازه گیری انجام شود.

شیشه سکوریت نوعی شیشه ایمنی است که برای افزایش استحکام شیشه معمولی تهیه می شود. شیشه تحت فشار و کشش قرار می گیرد که از طریق آن، شیشه به قطعات تجزیه می شود این می تواند باعث صدمات و آسیب شود و بنابراین، شیشه های سخت شده برای ساخت پنجره ها، درها، میزها و مواردی از این قبیل به طور منظم استفاده می شود شیشه سکوریت احتمال آسیب را از بین می برد و برای اطمینان از دوام و استحکام تحت نظارت دقیق ساخته شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.